Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Doa Untuk Anak Mama

~Bismillahirrahmanirrahim~
Ya Allah,
Lindungilah anakku dengan sebaik2 perlindunganmu.
Jauhi dia dari segala bahaya makhluk2 ciptaanmu.
Kurniakan dia akal yang bijak,
Akhlak yang soleh juga sifat2 yang terpuji.
Dengan izin mu Ya Allah, aku memohon.
jadikan dia anak yang mendengar kata ibu dan bapa serta hamba yang sentiasa sujud kepada Mu
~Amin~

Doa Nabi Yunus

Allahumma, la ilaha illa anta. Subhanaka, inni kuntu minazzhalimin "

Ya Allah, tidak ada Tuhan selain Engkau. Maha Suci Engkau. Sungguh aku ini termasuk orang-orang yang zalim’.

Doa Memperbanyakkan Susu Ibu

"Ya Allah, permudahkanlah segala urusan kehidupan ku, banyakkanlah susu ku untuk bayi ku, dan permudahkanlah perjalanan ku untuk menyusukan anak ku agar menuruti segala yang telah Engkau syariat kan."

"Ya Allah, seberapa banyak susu yang aku perolehi hari ini, penuhi lah dengan rahmat Mu dan keberkatan Mu, susu yang sedikit menjadi banyak dan kenyang buat anak ku."

Pages

Thursday, January 10, 2013

Jadual menu untuk safiyyah

Assalamulaikum :)

Safiyyah dah masuk 7 bulan. Sebelum ini, menu makanan safiyyah ikut suker hati mama dier jer nak masak ape hari-hari. Tapi bila difikir-fikirkan.. Kalau buat jadual menu kan lebih mudah.. so ini lah hasilnya.. semua makanan ni ikut keperluan makanan bayi 6 hingga 8 bulan. 



ISNIN
SELASA
RABU
KHAMIS
JUMAAT
SABTU
AHAD
Nasi + carrot + kentang + ikan bilis

Keledek + epal


Nasi + kacang buncis + carrot + ayam

Kentang + carrot

Nasi + peas + pear + kismis


Betik + pisang

Nasi + plum + kurma + beans


Labu + pear

Nasi + keledek + carrot + ayam


Kentang + kismis

Nasi + kentang + pear + ikan bilis


Labu + pisang

Nasi + carrot + kismis + ayam


Betik + epal

Nasi + kacang buncis + carrot + ayam

Kentang + carrot

Nasi + peas + pear + kismis


Betik + pisang

Nasi + carrot + kentang + ikan bilis

Keledek + epal


Nasi + kentang + pear + ikan bilis


Labu + pisang

Nasi + plum + kurma + beans


Labu + pear

Nasi + carrot + kismis + ayam


Betik + epal

Nasi + keledek + carrot + ayam


Kentang + kismis

Nasi + peas + pear + kismis


Betik + pisang

Nasi + carrot + kentang + ikan bilis

Keledek + epal


Nasi + kacang buncis + carrot + ayam

Kentang + carrot

Nasi + plum + kurma + beans


Labu + pear

Nasi + kentang + pear + ikan bilis


Labu + pisang
Nasi + keledek + carrot + ayam


Kentang + kismis


Nasi + carrot + kismis + ayam

Betik + epal

Nasi + plum + kurma + beans


Labu + pear

Nasi + keledek + carrot + ayam


Kentang + kismis

Nasi + carrot + kismis + ayam


Betik + epal

Nasi + carrot + kentang + ikan bilis

Keledek + epal


Nasi + kacang buncis + carrot + ayam

Kentang + carrot

Nasi + peas + pear + kismis


Betik + pisang

Nasi + kentang + pear + ikan bilis


Labu + pisang

Nasi + keledek + carrot + ayam


Kentang + kismis

Nasi + peas + pear + kismis


Betik + pisang

Nasi + plum + kurma + beans


Labu + pear

Nasi + kentang + pear + ikan bilis


Labu + pisang

Nasi + carrot + kismis + ayam


Betik + epal

Nasi + carrot + kentang + ikan bilis

Keledek + epal

Nasi + kacang buncis + carrot + ayam

Kentang + carrot


Hari-hari minah kecik ni makan nasi kan..sbb skrg ni..dier dah xnak dah puree buah mcm awal2 dulu.. kalau nak bg pon kena campur 2 buah.. Nasi is no 1.. senang hidup mama gn abah :P

Ok.. jom layan menu kat atas ni dulu.. hope mama safiyyah ni boleh ikut lar kan... 

p/s : ayat yang paling safiyyah suker dgr bila tgh makan "MAMA SAYA MASAK SEDAP" confirm dier senyum sampai telinga punya.... 


Bye!!!!

0 comments:

Post a Comment